Köpvillkor


StureG AB (559056-4059) Besöksadress: Birger Jarlsgatan 21 Postadress: Box 16416 103 27 Stockholm Sverige Tel +46(0) 8-720 06 10 E-post: info@stureg.se Kundtjänst: vardagar 11.00 - 18.00

Villkor om förvaring

Deponeringstid

Minsta deponeringstid är 30 dagar.

Försäljning av förvarad tacka

Du kan sälja din förvarade tacka till oss för 99% av guldpriset, för att få veta vad priset står i var vänlig ring oss på 08-720 06 10.

Uthämtning av förvarad tacka

Vill du begära ut din förvarade tacka måste deponeringstiden löpt ut om 30 dagar samt att en uthämtningskostnad om 1799kr per guldtacka tillkommer. Leveranstiden är 5 arbetsdagar.

Mervärdeskatt:

Investeringsguld handlas utan mervärdeskatt. För övriga produkter ingår moms om 25 %.

Betalning:

Samtliga betalningar hanteras av vår betalningsleverantör Stripe. Besök www.stripe.com för mer information.

Leveranstid

Leverans sker inom tre arbetsdagar. Normalt sker leverans redan samma dag som beställningen utförs. Vid stora leveranser kan det ta några dagar extra.

Leveranssätt

Leverans sker normalt med posten. Men även andra bolag som DHL, Schenker och UPS används.

Försäkringen

Alla försändelser är försäkrade till det värde produkten har. Försändelsen är försäkrad till det att produkten är uthämtad av köparen.

Ej uthämtade beställningar

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr. Det motsvarar våra omkostnader för hantering av varorna(paket ligger i ca 14 dagar).

Ångerrätt - Bytesrätt

Ångerrätt och bytesrätt gäller vid köp av investeringprodukter. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

Hävning av köp

StureG AB förbehåller sig rätten att häva köp vid specifika tillfällen. Dessa tillfällen kan vara som vid ett uppenbart prisfel eller liknande där guldpriset är för avvikande från den globala guldkursen.

Skador på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i person uppgiftslagen (PUL).


StureG AB
559056-4059

Leveransadress
Box 16416
103 27 Stockholm

Våra butiker

Birger Jarlsgatan 21
111 45 Stockholm

Kontakt

Telefon: 08 - 720 06 10
E-post: info@stureg.se